Content & SEO case: Digital Health

Op weg naar thought leadership. Van 4,000 naar 400,000 bezoekers.

Wij geloven dat thought leadership het hoogst haalbare is. Voor een startup die wereldwijd actief is met een digital health product streven we dit ook na. En ondanks dat we er nog niet zijn, is de impact van de organische groei heel goed te zien.

Content productie x 10

Content is koning, zo gaat het moderne spreekwoord rond onder online experts. En daar zit natuurlijk een kern van waarheid in.

Een goede SEO strategie draait op content. Ook voor deze case hebben we daar een basis mee gelegd. Met als duidelijke pijler: de productie moet x 10 omhoog.

Content design

Blogs schrijven kan iedereen. 10 blogs schrijven ook. En dus gaat het erom dat content vormgegeven wordt.

We hebben een campagne ontworpen voor de duur van 12 maanden, waarbij er content wordt geproduceerd voor verschillende specifieke doelgroepen / stakeholders. Deze content wordt via verschillende kanalen gedistribueerd.

Zodat de juiste content door de juiste mensen gezien wordt, op plekken waar dat de meeste impact heeft.

 

 

 

 

 

 

 

Strategische inzet van middelen

Er zijn maar weinig bedrijven met onbeperkte middelen. En dus moeten we de middelen dié beschikbaar zijn inzetten waar ze het meeste opleveren.

De strategie draait hier om het analyseren van zowel eigen kanalen als externe mogelijkheden - om te zien waar die waarde ligt. Een combinatie van geselecteerde kanalen volgt, waar alles op wordt ingezet.

Position Zero

Activiteiten die zich richten op de korte termijn hebben snel resultaat, maar wel een eenmalig resultaat. Naar een resultaat op de lange termijn moet je bouwen; maar het is wel een blijvend resultaat, dat zich iedere maand zal blijven uitbetalen.

Binnen deze case werken we toe naar 'Position Zero'. Want een positie in de top-10 van de zoekresultaten is leuk, een top-3 notering is altijd een doel - maar wat als je op positie 0 kunt staan? Zelfs boven de advertenties?

Autoriteit in digital health

Het vergt een bepaalde autoriteit in de markt voordat het mogelijk is om te concurreren op deze positie.

We hebben deze autoriteit behaald door vol op de juiste kanalen in te zetten. Omdat die kanalen én de doelgroep zo relevant zijn, weten we de juiste informatie over te brengen. En zoekmachines zien dat ook.

Position Zero draait vooral om het direct delen van kennis. Volledig transparant kennis weggeven, waardoor een vertrouwensband ontstaat met de doelgroep.

 

 

 

Een klein team van specialisten

Voor deze case werken we met een klein team van mensen die veel waarde kunnen toevoegen – zoals copywriters, linkbuilders en developers.

Het resultaat.

 

Een organische groei die zich op het moment van schrijven bevindt op ruim 100.000 bezoekers per week. Met een maand-op-maand groei in de afgelopen 12 maanden. En natuurlijk met een gezonde conversie (5%+) van bezoeker naar klant.

Dat wordt veroorzaakt door 150+ zoekwoorden in de top-10 zoekresultaten. Waarvan 35+ op Position Zero.

Ik zie een match!

Dat is een goede eerste stap. De volgende stap is een belafspraak van 15 minuten.
Daarin horen we graag waar u naar op zoek bent. En vertellen wij wat we kunnen doen, en hoe we dat doen.

 

Kies een dag en tijdstip om direct een afspraak in te plannen.